Friday, March 8, 2013

Kiat Jadi Istri di Sayang

Untuk seorang istri perlu di ketahui beberapa hal yang wajib anda ketahui agar rumah tangga anda bahagia bersama suami anda dan tentunya anda bisa menjadi istri yang soleha karena menyenangkan untuk suami anda:

1. Bagi seorang isteri, anda perlulah berhias diri untuk menjamu mata suami anda. Lelaki mudah terangsang oleh penglihatan matanya. Pakailah pakaian yg menarik perhatiannya.

2. Berikan senyuman yang bermakna. Berdandanlah dengan sempurna serta berhias diri sentiasa. Selitkan jelingan manja.

3. Sambutlah kepulangan suami anda dengan gembira dan hantarlah pemergiannya dengan hati yang sedih mengharapkan kesetiaan. Janganlah lupa untuk bersalaman dan berciuman apabila dia pulang dan apabila dia mahu meninggalkan rumah. Uruskan perihal suami anda dari segi makanan dan pakaiannya. Isteri yang bijak menjaga suami akan mengambil berat mengenai dua perkara penting, pertama kehendak batiniah suaminya dan kedua menjaga makan minum suaminya.

4. Banyaklah membantu suami anda. Terutamanya apabila suami anda bermasalah. Jangan banyak meminta2 kerana ini akan menyebabkan suami anda akan berdukacita. Walaupun anda bekerja, usah boros dalam berbelanja, sama2lah merancang masa depan bersama suami anda. Rujuklah kepada suami anda dalam hal2 yg mana anda sendiri kurang yakin atau perkara yang melibatkan kesan ekonomi rumahtangga.

5. Nyatakan sayang anda kepada suami anda. Ini patut dilakukan setiap hari, walaupun anda telah beranak cucu. Jangan anggap diri anda terlalu tua untuk melakukan itu semua.

6. Apabila ada saja kesempatan, sentuh dan belailah suami anda selalu. Anda boleh mencuri2 menciumnya ketika tidak dilihat oleh orang lain. Anda boleh memegang tangannya atau bahunya bila berjalan2.

7. Jadikan amalan untuk menidurkan anak2 anda lebih awal dari masa anda masuk tidur. Amalkan juga tidur bersama suami anda. Inilah antara masa yang paling manis dalm kehidupan berumahtangga.

8. Jika anda meminta pertolongan dari suami anda dan suami anda membantu anda tetapi tidak sempurna perbuatannya, jauhilah dari berleter atau marah padanya. Ini akan meyebabkan ia jauh hati dan merajuk.

9. Jagalah anak2 anda dengan baik dari segala segi. Elakkan dari sentiasa memarahi anak2 anda, gunakan strategi memujuk dan mendorong. Jika anda selalu marahkan anak2 anda di depan suami anda , suami anda mungkin merasa kurang senang, lagipun anak anda adalah anaknya yg disayanginya.

10. Selalulah memicit2 dan mengurut suami anda. Amalkan mandi bersamanya dan menggosok2 badannya.

Demikian tipsnya dalam melakukan hal yang membuat suami anda merasa beruntung punya istri seperti anda semoga bermanfaat temukan info menarik tentang Kebaya Pengantin



Temukan artikel terkait :  Tips Menjaga Hubungan Cinta Agar Tetap Romantis

No comments:

Post a Comment